Větší výběr a nižší ceny. To jsou asi dva základní aspekty, proč volím nákup přes internetový obchod v zahraničí. Možná máte už nějaké zkušenosti a pak se není čeho bát, ale ten, kdo se pouští do svého prvního zahraničního nákupu, by si měl přečíst následující řádky a nechat si vše projít hlavou.
 
 
✗  Další náklady na balné a poštovné– Cena, kterou zahraniční dodavatel uvádí u zboží, může být velmi lákavá, přesto ale nemusí být konečná. Čekalo by vás pak velmi nepříjemné překvapení.
 
✗  Záruka jen rok nebo půl – Zatímco u nás je každému jasné, že záruka od nákupu je ze zákona dva roky (někteří prodejci nabízejí i delší, případně kratší na některé součásti výrobku, ale vždy je to jasné), u těch zahraničních se může záruční doba velmi lišit. Oproti našim dvou letům je to například v některých zemích EU je záruka pouze roční, v USA pak většinou jen půl roční.
 
✗  Záruka a vrácení a déle– Opravdu víte, že nakupujete zboží výrazně levnější, než v našich českých internetových obchodech? Ona totiž cena uvedená u zboží, nemusí být cenou konečnou. Připočítat musíte ještě balné a poštovné. Ceny za uvedené služby se u jednotlivých prodejců mohou velmi lišit a je docela dobře možné, že v konečném součtu, by se vám více vyplatil obchod český.
 
✗  DPH a clo– Další vedlejší náklady by se mohly týkat právě cla nebo DPH. Ceny by mohla v některých případech i o dost stoupnout. Pokud ale objednáváte ze zemí v rámci EU, můžete být v klidu. Ty jsou totiž od cla i DPH osvobozeny.
 
Z výše uvedeného je jasné, že někdy méně, je ve finále více ale ne vždy. Pokud si svého potencionálního dodavatele důkladně prověříte, může obchod i z druhého konce světa proběhnout celkem v pohodě. Pokud si ale bezhlavě objednáte a nebudete hledě alespoň na základní aspekty správného a bezpečného obchodování přes internet, můžete získat leda tak velmi nepříjemnou zkušenost.