Začínejte zjara

Začít se změnou stravy můžete v zásadě kdykoli, zvláště u těžkých civilizačních chorob není žádoucí otálet a změna jídelníčku je vítána doslova ze dne na den. Lidé relativně zdraví však zaznamenají největší efekt právě na začátku jara. Zimní období je totiž pro náš organismus nesmírně zatěžující, zvláště pro člověka žijícího v městské aglomeraci plné smogu, stresu, s nedostatkem slunečního záření a pohybových aktivit.

klíčení

Lékařské statistiky také prokazují, že největší počet úmrtí způsobených stárnutím nebo nemocí je právě v zimě. Přicházející jarní únava je tedy vhodným časem, kdy sáhnout po dřímajícím živém organismu v podobě obilných či luštěninových zrn a zaměřit svou pozornost na klíčení semínek.

 Co tím získáme

Zahájením procesu klíčení se zrno probouzí k životu a je přímo zázrak, když se například z obyčejného malého oříšku vyklube po mnoha letech statný, patnáct metrů vysoký strom. Uvnitř semen se v tu chvíli mění složení látek a vznikají různé enzymatické pochody. Především se zmnohonásobí obsah minerálních látek, vitamínů a esenciálních aminokyselin, které slouží pro výživu nově vznikající rostlinky. Jestliže člověk pozře naklíčená semena, získá obrovské množství výživných látek, které posilují organismus komplexně, v první řadě podporují imunitní systém a urychlují buněčnou regeneraci.
Uvnitř semene se mění zásobní škrob na jednoduché cukry a spolu s vitamíny řady B, vitamínu E a C se zde setkáváme se zvýšeným obsahem fosforu, železa, vápníku, hořčíku, zinku, selenu, mědi atd.

slunečníce

Co klíčit

Nejlépe v BIO kvalitě jakákoli semena obilovin a luštěnin, s výjimkou velkých druhů fazolí, které jsou v syrovém stavu toxické. Mohou to být např. ředkvičky, řeřicha, čočka (nepůlená), hrách (nepůlený), cizrna, alfalfa, fazole adzuki a mungo, semena slunečnice a mnohé další.

Ohodnoťte příspěvek